top of page
projects_lgreen.jpg

Referens Digital kund- och boendeplattform

reformhus_li_rgb_edited.jpg
Reformhus samarbete med OurLiving

Reformhus tar hjälp av OurLiving i leveransen av sina digitala bopärmar.

 

Intervju med Joachim Svedin från Reformhus

Vi intervjuar Joachim Svedin från Reformhus där han är ansvarig för affärsområde lägenheter. Han har varit i byggbranschen i 30 år och arbetat i flera olika företag, främst med projekt-, produkt- och verksamhetsutveckling.

Vilka tidigare utmaningar har ni haft, som du nu ser kommer att lösas med hjälpa av OurLiving?

En av våra största utmaningar är att vi just nu är i en stor expansionsfas med en organisation som har väldigt få anställda. Där kommer OurLiving till sin rätt, när man kan stötta oss med tjänsten som hjälper till att hålla ihop dokumentationen i ett projekt på ett väldigt effektivt sätt. Det är nödvändigt att få till en digital struktur så att man även kan ta hand om våra kunder på ett enkelt och smidigt sätt i eftermarknadsfasen.

 

Vilka möjligheter ser du med OurLivings tjänst - digital boendeplattform?

Jag har sedan 90-talets början varit en stor motståndare till hantering av papper. Jag har alltid försökt att vara innovativ och digital i min verksamhetsutveckling. I ett projekt skall en mängd fysiska pärmar tas fram som innehåller all slags information. Detta är slöseri med administration, då det ofta är fel i informationen, - man har tex inte fått med rätt tillval etc. Vilket leder till att den önskade kundnöjdheten inte uppfylls. Den digitala boendeplattformen har man tillgång till alltid. När byggnationen är klar, har jag som ansvarig möjlighet att lätt kunna återkoppla i eftermarknadsärenden då jag kan vara up-to-date, vart än jag är. Dessutom kommer kunderna minska sina frågeställningar då all information även finns tillgänglig i deras appar. En fysiskt pärm bläddrar man inte i, den står och dammar i något skåp och söker man efter information är det lättare att ringa eller maila.

Vilka är de största fördelarna du ser med att erbjuda era kunder digitala bopärmar?

I mitt fall så hjälper jag ju byggherrarna med vad de slutligen ska leverera till slutkunderna. Så att erbjuda dem denna tjänst ser jag som en ordentlig service. Deras slutkunder, får sedan en digital bopärm som de kan lägga in all slags information i. De kan köpa extra tjänster för att driva BRF:en i appen som är oerhört lätt att använda.

Vilken respons har ni fått från boenden som fått ta del av den digitala bopärmen?

Jag har lanserat det i en BRF i efterhand, just för att all information inte fanns i respektive boendepärm, så som rätt tillvalsbroschyrer osv. Responsen har varit positiv och nu finns allt tillgänglig för respektive boende. Jag kan snabbt gå in i respektive bostad när någon eftermarknadsfråga skall bemötas. Jag har två slutbesiktningar under våren, och i båda projekten har vi beslutat i efterhand att inte göra fysiska boendepärmar. Byggentreprenören och byggherrarna har varit nöjda med vad de hittills sett. Jag är jättenöjd, för det besparade mig oerhört mycket administrationsarbete vilket betyder att jag kan koncentrera mig på att expandera Reformhus ytterligare.

 

profilbild-Joachim.jpg

"Det är nödvändigt att få till en digital struktur så att man även kan ta hand om våra kunder på ett enkelt och smidigt sätt i eftermarknadsfasen.

Joachim Svedin, Ansvarig för affärsområde Lägenheter, Reformhus

 

reformhus1.jpg
bottom of page