En helt ny generation av OurLivings plattform och app har lanserats. Den nya versionen omfattar bland annat ett helt nytt användargränssnitt med effektiva, nya och förbättrade funktioner för samtliga av OurLivings huvudanvändare vilket bl.a. är bostadsutvecklare, bostadsrättsföreningar och de boende.
Den äldre versionen av OurLivings plattform och app fasas nu ut för att ersättas med en ny, webbaserad version. Den nya plattformen och appen består av tre huvudingångar anpassat för respektive målgrupp av bostadsutvecklare, bostadsrättsföreningar och boende. Användarna kommer mötas av ett helt nytt utseende och navigeringsflöde som både förenklar, förbättrar och effektiviserar processerna under arbetsgången. Plattformen är uppbyggd på ett modulärt sätt vilket möjliggör fortsätt utveckling och uppskalning av nya funktionaliteter som möter och tillfredsställer de olika målgruppernas behov.
Igor Miskovic, CTO OurLiving kommenterar:
”Vi är glada att nu kunna lansera OurLiving Plattformen och App 2.0 och helt ersätta det gamla systemet med en ny och modern version av plattformen. Den nya plattformens funktioner kommer ge ett stort mervärde till bostadsutvecklare och bostadsrättsföreningar som vill hantera sina processer på ett smart, hållbart och digitalt tillvägagångsätt”.
Funktionerna som tagits fram eller uppdaterats för bostadsutvecklare är
Whitelabeling som gör det möjligt för bostadsutvecklaren att designa plattformen utifrån sin egen grafiska profil
Projekthanteringssystem för respektive bostadsprojekt
Kommunikationsverktyg för kommunikation med bostadsköparen
Uppdaterad layout för individuella inredningsval genom plattformen
Uppdaterad layout för de digitala bopärmarna
Bokningssystem som t.ex. kan användas för koordination vid inflyttning
Ett ärendehanteringssystem för felanmälan av bostadens inventarier
Funktionerna som tagits fram eller uppdaterats för bostadsrättsföreningar
Styrelserum för intern dokumentation och kommunikation för bostadsrättsföreningens styrelsemedlemmar
Ett ärendehanteringssystem för dokumentation av bostädernas och fastighetens felanmälningar och anmärkningar
En bokningsfunktion om gör det möjligt för de boende att boka gemensamma resurser och utrymmen
Möjlighet att skicka ut pushnotiser till föreningens medlemmar vid viktig kommunikation och information angående föreningen och fastigheten
Kalender med anmälningsfunktion där styrelsemedlemmarna kan lägga upp viktiga datum både internt (inom styrelsen) samt externt (mot föreningens medlemmar)
Uppdaterad layout för underhållsbiblioteket med förslag på underhållsåtgärder
En webbaserad hemsida och mäklarsida för extern kommunikation utanför bostadsrättsföreningen
Funktionerna som tagits fram eller uppdaterats i boendeappen:
Nytt utseende, navigering och flöde
Webbaserat användargränssnitt vilket ger användaren möjlighet att logga in från olika enheter
Ett bokningssystem för bokning av föreningens gemensamma utrymmen och resurser
En föreningssida som samlar all viktig information om föreningen
Informationsflöde och pushnotiser från styrelsen i föreningen
Digitala bopärmar med möjlighet för felanmälan av inventarier
En att-göra-lista med påminnelser om vanliga underhåll av en bostad
Klicka HÄR för att läsa hela pressmeddelandet
Comentarii