top of page
  • Hur kommer jag åt min digitala bopärm?
    När du flyttat in i nyproduktion får du en inbjudan per mail av bostadsutvecklaren/bostadsbyggaren. Flyttar du in i en äldre bostadsrättsförening kommer din inbjudan istället från din brf-styrelsen.
  • Det går inte att logga in i appen. Hur ska jag göra?
    Prova att klicka på glömt lösenord – när du ändrat ditt lösenord – prova logga in igen.
  • Hur kan jag byta mailadress i mitt konto hos er?
    Maila till support@ourliving.se och beskriv ditt ärende samt skicka med din nya mailadress.
  • Jag har registrerat två konto hos er och önskar radera det ena kontot. Hur ska jag göra?
    Maila till support@ourliving.se och beskriv ditt ärende samt vilket konto du önskar radera.
  • Varför ser jag inte mina inredningsval i appen?
    För att se dina inredningsval ska du klicka på länken som följde med i inbjudningsmailet som du fick av bostadsutvecklaren/säljaren . Inredningsvalen hanteras på en webbsida och inte i appen.
  • Kan jag göra andra inredningsval än det som visas på sidan?
    Kontakta bostadsutvecklaren/säljaren för mer info.
  • Hur gör jag en felanmälan på en inventarie i min lägenhet?
    Gå in i Ourliving appen, leta reda på inventarien som felet gäller och gör en felanmälan från denna sida. Om inventarien inte är inlagd så kan du göra felanmälan på förstasidan (brevsymbolen).
  • Min bostadsrättsförening har inte någon felanmälansfunktion. Hur gör jag?
    Maila och fråga din brf-styrelse hur de hanterar felanmälningar.
  • Jag har flyttat från bostadsrättsföreningen och vill raderas från kommunikationsdelen.
    Ta kontakt med din brf-styrelse och be dem göra ett ägarbyte på din lägenhet.
  • Jag är ny i föreningen och önskar bli inbjuden till kommunikationsdelen samt bopärmen.
    Kontakta din bostadsrättsförening och be dem bjuda in dig till Ourliving.
  • Kan jag lägga till fler inventarier i appen?
    Ja, gå in i din bopärm och aktuellt utrymme. Klicka sedan på + uppe till höger. Fyll i info och spara.
  • Kan jag radera och lägga till nya inventarier i appen?
    Ja, gå in i din bopärm och aktuellt utrymme. Om du vill radera en inventarie så går du in på inventariens sida och klickar på radera längst ner på sidan. För att lägga till en inventarie, gå in på aktuellt utrymme och klicka på + uppe till höger. Fyll i info och spara.
  • Hur går jag till väga för att administrera appen som styrelsemedlem?
    Det är nuvarande styrelse som bjuder in nya styrelsemedlemmar till Ourliving systemet. Kontakta nuvarande styrelse för att bli inbjuden.
  • Jag är styrelsemedlem i min Brf-förening, hur lägger jag upp dokument i appen som medlemmarna kan se?
    När du loggar in i backoffice finns där en manual för just denna funktion och många fler.
  • Vi är en nybildad styrelse som behöver hjälp med kalenderfunktionen för att bjuda in till medlemsmöte.
    Vi erbjuder alla nya kunder en kostnadsfri digital utbildning/genomgång där vi går igenom alla funktioner som ni har nytta av i ert arbete som styrelsemedlemmar. För att boka en tid skicka mail till support@ourliving.se
  • Jag har en fråga om Compare-IT/ Smart Homeline?
    Vi har bytt namn från Compare-IT / Smart Homeline till OurLiving. Har du en fråga om ditt system? Klicka på länken för att komma till FAQ för Smart Homeline: https://www.ourliving.se/smart-homeline
bottom of page