• Våra tankar kring en digital bopärm

    – med extra allt

Våra ledord

1. Enkelt

Det ska alltid vara enkelt att använda OurLiving. Användarvänlig design och smidiga tjänster ska prägla tjänsten och företaget.

3. Smart

Nya tjänster och moduler ska utvecklas så att ett val av OurLiving direkt skapar förutsättningar för ett bättre boende.

2. Tryggt

En kund ska alltid kunna lita på OurLiving. Kunddata ska hanteras med största varsamhet och säkerhet. Fokus ska ligga på datasäkerhet, lagring och personlig integritet.

4. Inspirerande

OurLiving ska bidra till ett bättre boende och inspirera användaren till att förnya, förenkla och förbättra sitt boende.

Jörgen Brandt

20+ år som entreprenör
inom IT-branschen

0736-60 60 81
jorgen.brandt@ourliving.se

Tomas Ringdahl

20+ år i ledande befattningar
inom bostadsutveckling

0705-68 96 46
tomas.ringdahl@ourliving.se

Det var så här det började…

Det var när Jörgen skulle renovera sitt nyinköpta sommarhus på Österlen som idén till OurLiving föddes. I princip alla papper saknades och det var verkligen inte lätt att veta vilken som var originalfärgen på huset eller var golvvärmen låg dragen. ”Tänk vad smidigt om jag hade all dokumentation tillgänglig digitalt.”

Så startades Ourliving AB hösten 2016 med ambitionen att skapa en de-facto-standard i Sverige när det gäller den digitala informationen och dokumentationen kring ett boende – såväl befintligt som vid nybyggnation. IT-entreprenören Jörgen teamade ihop med Tomas från bostadsutvecklarbranschen. Lanseringen av OurLiving-appen planerades till början av 2018.

 

Arbetet med den grafiska profilen gjordes under 2017. Den gröna färgen som vi valde till vår profil heter Greenery och är Color of the Year 2017 från Pantone. Känslan som färgen vill förmedla passar oss perfekt:

”Pantone Color of the Year 2017, PANTONE 15-0343 Greenery is a warm and zesty yellow-green shade that nourishes our need for reaffirmation and rebirth as it evokes the first days of spring when nature’s greens refresh, restore and renew. Illustrative of flourishing foliage and the lushness of the great outdoors, the fertile attributes of Greenery signals to us to take a deep breath, oxygenate and reinvigorate.

Greenery is life affirming. Emblematic of the pursuit of personal passions this tangy yellow green shade speaks to our desire to express, explore, experiment and reinvent, imparting a sense of buoyancy. Through its reassuring, assertive vibrancy and vitality, PANTONE 15-0343 Greenery gives us the self-assurance and boldness to live life on our own terms, redefining what makes us successful and happy.”

 

Vi valde också att utveckla vår logotype med en stiliserad fågel. Fågeln symboliserar frihet men också något som man överblickar från ett fågelperspektiv. I OurLiving menar vi att ordning och reda och koll på all dokumentation kring sin bostad ger lugn, harmoni och positiv energi.

OurLiving

Kundtjänst: support@ourliving.se l Besöksadress: Einar Hansens Esplanad 29, Malmö